Algemene voorwaarden HuisHurenIbiza
Algemeen
Huishurenibiza.nl is onderdeel van One of a Kind Travel geregistreerd aan de Kloosterstraat 38 in Muiden, Nederland, met KVK nummer 77856902. Het kantoor is gevestigd in theHUB, Carrer del Pedrer 4, 07819, Santa Gertrudis, Ibiza. Deze algemene voorwaarden – die van tijd tot tijd zullen worden aangepast – hebben betrekking op alle diensten die online, per e-mail of per telefoon beschikbaar worden gesteld. Door een reservering te maken via onze website, erkent u en stemt u ermee in dat u de onderstaande algemene voorwaarden alsmede corona voorwaarden heeft gelezen, begrepen en hiermee akkoord gaat.
One of a Kind Travel is een tussenpersoon en zal voor u reserveringen uitvoeren met betrekking tot accommodatie, vervoer en eventueel activiteiten. Wij stellen tevredenheid voorop! Heeft u klachten dan willen wij dit graag persoonlijk met u behandelen om tot een goede oplossing te komen.
Stichting Garantiefonds Reisgelden
One of a Kind Travel is aangesloten bij SGR. De SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen, als zijn wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen.
Reikwijdte van onze service
Via deze website (www.huishurenibiza.nl) bieden wij (One of a Kind Travel B.V., kvk 77856902) een online platform aan waarop eigenaren van vakantiewoningen op Ibiza (logiesvertrekkers) hun vakantiewoningen kunnen plaatsen om die voor vakantieverhuur aan te bieden, en waar u als bezoeker die vakantiewoningen kunt boeken voor uw vakantie. Als u een boeking maakt via de website, dan gaat u een overeenkomst aan met de logiesverstrekker van wie u de vakantiewoning huurt. Deze overlegt soms direct na de boeking, en soms bij aankomst, een huurovereenkomst die door u getekend dient te worden. Wij fungeren uitsluitend als tussenpersoon tussen u en de logiesverstrekker. Er komt aldus geen overeenkomst tussen u en One of a Kind Travel tot stand met betrekking tot de huur van de vakantiewoning.
Bij een boeking via onze website bent u gebonden aan de boekingsbevestiging en onze algemene voorwaarden, de annuleringsvoorwaarden, en andere voorwaarden zoals hieronder beschreven, waarin onder meer onze onderlinge rechten en plichten staan.
Onze diensten zijn uitsluitend bedoeld voor persoonlijk gebruik en niet voor commercieel gebruik. Het is derhalve niet toegestaan om enige inhoudelijke informatie, software, producten of diensten die op onze website worden aangeboden door te verkopen, te screenen (bijv. spider, scrape), te deeplinken, te gebruiken, te kopiëren, weer te geven of te downloaden voor commerciële of concurrerende doeleinden of activiteiten zonder onze toestemming.
Betaling
Nadat u ons boekingsformulier heeft ingevuld, wordt de vakantiewoning (na goedkeuring van de logiesverstrekker) voor u gereserveerd en worden de boekingsbescheiden per email naar u opgestuurd. Controleer of de boeking correct is en of uw naam goed is gespeld. Klopt er iets niet, laat het ons zo snel mogelijk weten. Nadat u van ons de bevestiging van de reservering van de woning heeft ontvangen, dient een aanbetaling van 30% (in sommige gevallen 50%) van de huurprijs van de totale overeengekomen reissom te worden voldaan. Deze aanbetaling dient binnen 2 dagen op onze bankrekening te zijn bijgeschreven. De overige 70% (of 50%) van het uitstaande bedrag dient vóór 6 weken voor vertrek op onze bankrekening te zijn bijgeschreven. Voor reserveringen binnen 6 weken voor vertrek dient een spoedoverboeking gemaakt te worden, en dient het bedrag binnen 48 uur op onze bankrekening te zijn bijgeschreven. Bij niet tijdige betaling is de reiziger in verzuim. Wij hebben het recht de boeking dan namens de logiesverstrekker te annuleren.
De totaalprijs waarvoor u het huis heeft geboekt is opgebouwd uit de huurprijs en eventueel extra administratiekosten.
Het is mogelijk om met creditcard of via PayPal te betalen, maar daarvoor berekenen we 2,5% (creditcard) of 3,4% (Paypal) transactiekosten bovenop de aangegeven huurprijs.
Toeristenbelasting
Toeristenbelasting bedraagt €2,20 per persoon per dag, (16 jaar of ouder) en kan lokaal betaald worden (indien gevraagd).
Borgsom
De borg dient betaald te worden per bankoverschrijving voor het begin van de huurperiode. Het exacte bedrag van de borg en de manier van betalen staat aangegeven op de betalingsopdracht die u ontvangt als u een woning via ons heeft geboekt. De borg zal binnen 1 week na de dag van vertrek terug aan u worden overgemaakt als de borg per bankoverschrijving is voldaan of op de dag van vertrek worden teruggegeven als u bij aankomst de borg heeft betaald. U ontvangt de gehele borg terug als de woning nog in dezelfde staat verkeerd als toen u aankwam; d.w.z. zonder schade, zonder afval, vaat gedaan, netjes achtergelaten, en de sleutel vóór 10 uur aan de betreffende conciërge van de woning is ingeleverd. Eventuele kosten die zijn gemaakt voor het gebruiken van extra faciliteiten en/of bijgeboekte services kunnen hier ook van worden ingehouden.
Mocht één van bovenstaande in gebreken blijken dan kan het voorkomen dat we de borg wat langer vast moeten houden totdat de exacte kosten van de schade zijn vastgesteld. Indien de schade het bedrag van de borg overstijgt, bent u eveneens aansprakelijk voor het meerdere.
Deze bepaling geldt als een derdenbeding ten behoeve van de logiesverstrekker.
Aansprakelijkheid One of a Kind Travel
Indien door onvoorziene omstandigheden One of a Kind Travel genoodzaakt is namens de logiesverstrekker de reservering te annuleren, zullen wij ons best doen om u een gelijkwaardig alternatief aan te bieden. Als dit niet mogelijk is of als u dit aanbod niet accepteert, kunt u de overeenkomst met de logiesverstrekker ontbinden en zal One of a Kind Travel namens de logiesverstrekker de reeds betaalde huursom terugbetalen. Voor eventuele (verdere) schade in verband met het voorgaande is uitsluitend de logiesverstrekker aansprakelijk.
Als bemiddelaar aanvaardt One of a Kind Travel geen enkele aansprakelijkheid voor schade of persoonlijk letsel ontstaan in of rondom de vakantiewoning alsmede niet voor veranderde omstandigheden, waaronder inbegrepen bouwwerkzaamheden en natuurverschijnselen. De logiesverstrekker als wederpartij bij de huurovereenkomst draagt hiervoor uitsluitend aansprakelijkheid. Indien u de logiesverstrekker aansprakelijk wenst te stellen, zullen wij u de eventueel benodigde contactgegevens verstrekken. Wij zullen ons best doen te bemiddelen in zo een situatie.
Verhuurde woningen zijn strikt bedoeld voor vakantie. Professionele fotografie en party’s of bruiloftsfeesten in en om de woning zijn alleen na uitdrukkelijke toestemming van de logiesverstrekker geoorloofd. Neem daarvoor contact op met One of a Kind Travel.
Situaties of omstandigheden die voortvloeien uit of worden veroorzaakt door, direct of indirect, krachten buiten One of a Kind Travel haar macht, onafhankelijk van de locatie, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, stakingen, werkonderbrekingen, ongevallen, oorlogshandelingen of terrorisme, burgerlijke of militaire onlusten, natuurverschijnselen, nucleaire of natuurrampen of daden van God, en onderbrekingen, verlies of storingen van nutsvoorzieningen, communicatie of computer (software en hardware) diensten, gelden niet als redenen voor annulering met restitutie of tegemoetkoming vanuit One of a Kind Travel.
Aankomst en Vertrek
De huizen zullen beschikbaar zijn ná 16.00 uur op de aankomst dag tenzij anders staat aangegeven bij de beschrijving van het huis op onze website. Voor late check-ins of check-outs kan een supplement worden gevraagd.
Als u aankomt vragen wij u om gelijk uw woning te controleren; als er schade is meldt dit dan direct aan uw contactpersoon, anders zullen wij de schade in rekening brengen aan u. Mocht er schade ontstaan tijdens uw verblijf, neem dan meteen contact op met uw contactpersoon, zodat zij de schade kan bekijken en de kosten berekend kunnen worden.
Op de dag van vertrek, laat u uw accommodatie achter in dezelfde staat als u die aantrof. De keuken, vaat en barbecue, met alle benodigdheden moeten schoon zijn en op de plek liggen waar ze horen. U hoeft niet stof te zuigen of te boenen, want de eindschoonmaak is inbegrepen in de prijs. Wel moet alles netjes worden teruggezet op de plaats zoals u het aantrof bij aankomst. Als dit niet het geval is, zijn wij verplicht minimaal € 250,- of meer te rekenen namens de logiesverstrekker, het bedrag (uw aansprakelijkheid) hangt van uw accommodatie af en hoe het achtergelaten is.
Op de dag van vertrek, zult u uit moeten checken vóór 10.00 uur en de sleutel moeten inleveren bij de housekeeper. Houdt u zich alstublieft aan deze voorwaarden, zodat wij een goed functionerend systeem kunnen behouden. In het geval dat u niet tijdig het huis verlaat zullen we namens de logiesverstrekker hiervoor het eerste uur € 50,- en daarna per half uur € 150,- van uw borg inhouden.
Deze bepaling geldt als een derdenbeding ten behoeve van de logiesverstrekker.
Feesten / partijen / geluidsoverlast
De productie, uitvoering of organisatie van privé feesten in huizen is verboden. Het organiseren van feesten zonder voorafgaande goedkeuring van onze kant zal betekenen dat wij de volledige borg namens de logiesverstrekker inhouden. Alle klachten, boetes, schade, betalingen en eventuele ontruiming van het huis die hiervan het gevolg zijn, komen (naast de inhouding van de borg) op rekening van de huurder; hiervoor zijn wij noch de logiesverstrekker aansprakelijk en ten aanzien van schade en gevolgen bij overtreding van dit verbod vrijwaart u ons en de logiesverstrekker. Dit geldt ook voor enige vorm van geluidsoverlast. De huiseigenaar heeft het recht om verdere toegang tot de villa te ontzeggen. Deze bepaling geldt als een derdenbeding ten behoeve van de logiesverstrekker.
Zet overdag de muziek niet te hard en geen muziek na 22.00 uur ’s avonds en tot 10.00 uur ’s morgens. Het meebrengen van eigen geluidsapparatuur is verboden. Bij klachten van buren wordt minimaal € 500 per incident van de borg ingehouden.
Autoverhuur
Bijna al onze accommodaties zijn gelegen in buitengebieden. Om deze locatie te bereiken is er vervoer nodig. Openbaar vervoer is meestal niet aanwezig, of weinig frequent. En de taxi is erg beperkt, vooral als het gaat om het platteland en de weg uitleggen per kaart. Wij raden u aan om een auto vooraf te huren bij bedrijven met lokale kantoren om onaangename problemen te voorkomen. Wij hebben onze eigen autoverhuurpartner en tarieven; als u hier geïnteresseerd in bent, neem dan contact met ons op of kijk op onze autoverhuur pagina. Bij onze partner Isla Blanca betaalt u en tekent u bij het afhalen van de auto de huurovereenkomst. Wij raden u aan deze goed door te lezen om verrassingen te voorkomen. Bij onze partner Motoluis betaalt u van te voren per creditcard. Een geldig rijbewijs is uiteraard verplicht. Als wij voor u een auto in een bepaalde klasse reserveren houdt dit geen garantie voor een bepaald type in, tenzij anders is overeengekomen. Wij zijn niet aansprakelijk voor schade uit welke oorzaak dan ook ontstaan met betrekking tot de huur van uw auto. Dit is iets tussen u en het autoverhuurbedrijf. Wij zijn bemiddelaar en helpen u slechts met de reservering van de auto.
Bedlinnen en handdoeken
Bedlinnen en handdoeken zijn inbegrepen bij de huur van het huis. Strandlakens en pooltowels dient u zelf mee te nemen. In enkele gevallen zijn pooltowels bij de huur inbegrepen. Of dit het geval is, kunt u vinden op de betreffende pagina van het huis dat u bij ons geboekt heeft.
Babybedjes en -stoeltjes
Indien u deze wilt huren dient u dit van te voren bij de boeking aan te geven. De extra kosten worden in het totaalbedrag van de huursom verrekend. Indien u babybedjes huurt dient u zelf lakens hiervoor mee te nemen. Kosten voor een babybedje zijn € 5,- per nacht en voor een babystoeltje € 2,50 per nacht.
Afvalverwijdering
Het is verplicht elke dag uw afval te verwijderen. U vindt de containers aan hoofdwegen en -kruisingen. Het afval wordt op Ibiza gescheiden: Groen is voor glas, blauw voor papier, geel voor plastic en aluminium, en grijs voor restafval. Houdt u er alstublieft rekening mee dat de accommodaties gelegen zijn in landelijke gebieden en dat, als u het afval laat liggen, er ongedierte op af kan komen. Op de dag van vertrek bent u er dan a.u.b. zeker van dat u geen vuilnis achter laat, anders brengen wij hier € 250,- voor in rekening namens de logiesverstrekker.
Sleutels
In het geval van verlies of zoekraken van de sleutels zullen de kosten van vervanging hiervan aan u worden doorberekend door ons namens de logiesverstrekker. Houd er rekening mee dat dit soms een dure aangelegenheid kan zijn vanwege het vervangen van sloten en de aanschaf van nieuwe sleutel- en alarm sets.
Meubels en andere bezittingen
Het is verboden om meubilair te verwijderen of andere interieurwijzigingen naar eigen smaak door te voeren.. De meubels en andere goederen mogen alleen gebruikt worden voor het doel waarvoor ze bestemd zijn. Indien aan het einde van de huurperiode meubels of goederen niet meer aanwezig of buiten gebruik zijn door ander dan normaal gebruik zullen deze betaald of vervangen dienen te worden door de huurder met de goedkeuring van de logiesverstrekker. Deze voorwaarde heeft ook betrekking op de bekleding, het behang en het gebouw in het algemeen. In geval van schade zal de waarde van de gebroken of gebarsten goederen, de schoonmaakkosten voor bevlekte tapijten, dekens, matrassen, beddengoed enz. vergoed dienen te worden door de huurder. De huurder zal de meubels en andere goederen slechts gebruiken in de kamers waarin ze geplaatst zijn. Het is verboden deze te verplaatsen buiten het gehuurde pand. Verstoppingen: De huurder zal geen zaken werpen in wastafels, badkuipen, bidets, douches, wc’s, afvoeren e.d. waardoor de leidingen verstopt kunnen worden. Indien dit toch het geval zou zijn zal de huurder verantwoordelijk zijn voor de kosten veroorzaakt voor het verhelpen van deze verstoppingen. Deze bepaling geldt als een derdenbeding ten behoeve van de logiesverstrekker.
Capaciteit en bezetting
Elk huis is ingesteld voor een bepaald en maximum aantal personen. Het is niet toegestaan om met meer mensen in het huis te verblijven dan van te voren is aangegeven bij de boeking, behalve als dit tussentijds nog met ons is overlegd en door ons is goedgekeurd. De gasten zijn ten alle tijde verantwoordelijk voor het aantal bewoners waarbij kinderen boven de 2 jaar mee tellen mee als volwaardige personen. In het geval dat u zich hier niet aan houdt, hebben wij het recht om namens de logiesverstrekker passende maatregelen te nemen: ontruimen van het huis en/of aanvullende kosten. Aanvullende kosten zijn minimaal €150,- per persoon per nacht. Deze bepaling geldt als een derdenbeding ten behoeve van de logiesverstrekker.
Verzekering
Het is aan te raden een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten.
Annulering
Elke annulering dient zo spoedig mogelijk per e-mail medegedeeld te worden en zal kosten met zich meebrengen. In geval van No Show, bedragen de kosten 100 % van de huursom en zal er geen enkele restitutie plaatsvinden.
De kosten voor annulering worden verder berekend als volgt:
- meer dan 42 dagen voor aankomst: 30% of 50% van de totaalprijs. Dit is afhankelijk van het huis en dit vindt u op de webpagina van het huis onder het kopje “Overige informatie over deze villa” -> “Annuleren”
- tussen 42 en 28 dagen voor aankomst: 60% of 100% van de totaalprijs. Dit is ook afhankelijk van het huis en te vinden op de webpagina van dit huis.
- vanaf 28 dagen voor aankomst: 100% van de totaalprijs.
Het is niet mogelijk om op een later tijdstip de data te wijzigen of een huis om te ruilen voor een ander huis. De annuleringsregeling blijft van kracht.
Klachten
Wij vinden het uiteraard uitermate belangrijk dat u een goede vakantie heeft en dat de vakantiewoning aan uw verwachtingen voldoet. Als er naar uw mening iets niet in orde is met de vakantiewoning of de boeking, neem dan ter plekke direct contact op met uw lokale contactpersoon. Kan het probleem niet naar tevredenheid door uw contactpersoon worden opgelost, neem dan direct telefonisch contact met ons op (020- 6825421). Voor noodgevallen buiten kantooruren zijn wij bereikbaar op het noodnummer +34 965 021 580. Wij zullen ons dan inspannen te bemiddelen om de klacht snel en naar ieders tevredenheid op te lossen. Als u het huis zonder onze toestemming verlaat, vervalt elk recht op compensatie. Mocht uw klacht niet naar tevredenheid zijn opgelost, dan kunt u ons dat binnen 14 dagen na terugkomst in Nederland schriftelijk per aangetekende brief of per e-mail kenbaar maken. Wij zullen ons best doen om te bemiddelen in een eventuele toekenning van compensatie, nadat wij hebben beoordeeld dat deze op zijn plaats zou zijn. Indien dit niet gebeurt op de wijze zoals hierboven vermeld, kunnen wij uw klacht niet in behandeling nemen. De logiesverstrekker als wederpartij bij de huurovereenkomst draagt de aansprakelijkheid over tekortkomingen in het huis. Indien u de logiesverstrekker aansprakelijk wenst te stellen, zullen wij u -na toestemming van de logiesverstrekker – de eventueel benodigde contactgegevens verstrekken.
Prijzen
Wij behouden ons het recht voor, zonder voorafgaande kennisgeving, op elk moment prijzen te wijzigen op de site. U kunt geen rechten ontlenen aan de prijzen van de huizen zoals deze op de site staan of stonden vermeld.
Plaatsing woning op onze kaart
Het groene pijltje op de interactieve kaart geeft aan waar de woning zich bij benadering bevindt. De exacte locatie van het de woning kan wat afwijken. Er kunnen geen rechten worden ontleend aan de plaatsing van dit pijltje op de kaart.